SEO to w uproszczeniu: widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki działaniom SEO użytkownicy mogą dotrzeć do Twojej witryny, a co za tym idzie docelowo skorzystać z Twoich usług (co nie jest koniecznością, ale SEOwcy uginają się i naginają, aby właśnie tak było).
Założenie strony internetowej to podstawowy krok, który wykonujesz w wirtualnym świecie (lub zlecasz to firmie, która robi ten krok za Ciebie). Jednak pojawia się pytanie: co dalej?
SEO: z czym to się je i komu to potrzebne?
SEO najczęściej przydaje się firmom, które chcą być widoczne w Google (które jest najpopularniejszą wyszukiwarką na światowym rynku). Jeśli tego nie chcesz, nie ma potrzeby, abyś nadal tracił(a) czas na czytanie tego artykułu. Jeśli jednak chętnie zawitałbyś w TOP 3, pozwól, że opowiem trochę o czarnej magii, którą uprawiają SEOwcy.
Po co jest SEO?
SEO pozwala na zbudowanie Twojej marki, zwiększa Twoją wiarygodność, zwiększa ruch na Twojej stronie internetowej (a co za tym idzie, zwiększa popyt w Twojej firmie), a także daje „życie” witrynie. Działania SEO to także oszczędność czasu, jeśli sami nie wiemy, w którą stronę pójść i jak profesjonalnie zadbać o widoczność swojej strony internetowej.
SEO to nie tylko optymalizacja witryny (usunięcie błędów 404, sprawdzenie czasu wczytywania strony, nawigacja), ale przede wszystkim content i linkowanie. Twoja strona powinna być przejrzysta dla użytkownika i „odpowiadać” na pytanie, które użytkownik zadał w lupce, która pojawia się w wyszukiwarce – to tak w telegraficznym skrócie.
Jak moja strona ma być widoczna w Google?
Przede wszystkim warto zadbać o content, który Twoja strona zawiera. Content is a king, a przede wszystkim content to serce całej witryny. Możemy zapłacić miliony monet za funkcjonalną stronę internetową, ale jeśli nie posiada ona wartościowych treści, nie przebije się ona w gąszczu innych witryn. Wyszukiwarka Google jest wyszukiwarką tekstową, dlatego content jest podstawą.
Więcej o tym, jak dbać o content przeczytasz tutaj: Dlaczego treść jest tak ważna?
Podczas pracy dbam nie tylko o wizerunek marki, ale przede wszystkim merytoryczne i wartościowe treści, które uzupełniam o słowa klucze. Pracuję na narzędziach analitycznych, które realnie oceniają możliwości witryny odnośnie wybranych fraz. Brzmi to wszystko bardzo prosto? Nic bardziej mylnego!
W dobie obecnej konkurencji na rynku przebicie się do pierwszych stron jest dość problematyczne dla osób niedoświadczonych. Działania SEO są długotrwałe i czasochłonne, jednak procentują na lata.