Jak pozyskać nowych klientów?

Marketing treści, optymalizacja SEO, branding

Jak pozyskać nowych klientów?

 

Pozyskiwanie nowych klientów jest dla wielu przedsiębiorców nie lada wyzwaniem. Zastój w biznesie jest czymś, czego raczej nikt nie lubi, ale z pewnością już wiesz, że musisz podjąć decyzję dotyczącą tego, co dalej. Jeśli masz stałą bazę swoich klientów, oznacza to, że generujesz dochód. I fajnie, bo przecież nikt nie chce dokładać do interesu. Nie oznacza to jednak, że zwiększasz swoje przychody. Żeby zwiększyć przychody i zarabiać więcej, musisz poszerzyć bazę nowych klientów. Niby proste, prawda? Tylko jak to zrobić? Jak pozyskać nowych klientów?

Jak pozyskać klientów? Przeciętność, a potęga celu.

Możesz mieć idealny biznesplan, świetny produkt do sprzedania, czy usługę do zaoferowania, ale niestety wcale nie musi to oznaczać, że osiągniesz sukces, a klienci będą wchodzić drzwiami i oknami. Biznes jest dynamiczny, a potrzeby klientów różnorodne i tylko od Ciebie zależy, czy się poddasz, czy będziesz walczyć dalej, aby dojść do zamierzonego celu.

 

„Nie bój się dużego kroku. Nie pokonasz przepaści dwoma małymi”

 

Bardzo częstym przykładem tak zwanego przemiału biznesowego są salony kosmetyczne. Kobiety wchodzą na rynek z naprawdę świetnymi pomysłami i umiejętnościami, ale rynek jest bezlitosny. Duży procent tych salonów nie utrzymuje się dłużej niż dwa lata, ponieważ konkurencja jest zbyt duża i przedsiębiorca nie ma w rękawie żadnego asa, który wyróżni go na tle konkurencji.  Jeśli otworzysz kolejny w Twoim mieście bar szybkiej obsługi, oferując hamburgery i frytki, większość stuknie się w głowę i powie, że to szaleństwo, bo masz zbyt dużą konkurencję, która ma wyrobioną markę.

I tutaj dochodzimy do sedna: Jeśli otwierając swój biznes, nie masz asa w rękawie, czyli czegoś, co Cię wyróżnia, czegoś, co zachęci Twoich klientów, czegoś, czego nie ma konkurencja, stawiasz na przeciętność. Biznes to pasja, to wiara w to, że to, co chcemy robić, ma sens. To stałe dążenie do postawionego sobie celu. Jeśli jednak nie będziemy robić nic „ponadto”, spoczniemy w działalnościach z napisem „przeciętni”. Biznes umiera z chwilą, kiedy właściciel przestaje się rozwijać, a nowych klientów wtedy brak. Jak więc pozyskać nowego klienta?

Pokaż mu się! Zaoferuj rabat, zorganizuj angażujący konkurs, lub zacznij udzielać się w social mediach. Pokaż, że masz do zaoferowania coś, co wyróżnia Cię na tle konkurencji.

Jak pozyskać klientów? Pamiętaj, rozwój przedsiębiorcy to rozwój firmy.

Czasem umiejętności to zbyt mało, abyśmy wybili się na powierzchnię. Czasem nawet najlepszy produkt nie ma szans na zyskanie popularności, jeśli nikt o nim nie słyszał. Nie da się zawojować rynku, jeśli nawet nie wychodzimy ze swoimi zasobami w stronę klientów. Nie da się zwiększać świadomości marki, jeśli sami przestaliśmy się rozwijać. Na czym polega rozwój ?

Jeden z moich klientów, posiadający świetne produkty, nie dał w żaden sposób namówić się na działania marketingowe. Uważał, że to, co już posiada i oferuje klientom, jest najlepsze i nie ma sensu wychodzić przed szereg. Promocje, działania marketingowe, rozwój – niepotrzebne. Są produkty, będą i klienci. Po roku działalność została zamknięta, a produkty, które posiadał, były naprawdę świetne. Konkurencja ma się świetnie. Dlaczego?

Dlatego, że konkurencja postawiła na rozwój. Szereg działań marketingowych, promocji, angażowanie odbiorców oraz nowe produkty. Pokazanie swojej twarzy, wyjście do klienta, to nadaje serca Twojej firmie. Rozwija ją na wielu płaszczyznach i pozwala klientom Ci zaufać.

Słowa, które powinien znać przedsiębiorca: Czym jest branding?

Branding to strategia marketingowa, polegająca na kreowaniu wizerunku. Jest to marketing, który ma na celu podkreślenie zalet marki, usługi, czy produktu. Słowem: są to wszystkie działania, które sprawiają, że Twoja firma zaczyna być rozpoznawalna i dobrze kojarzona. Są to działania, które sprawiają, że klient wraca po więcej. Internet jest narzędziem potężnym i mimo uprzedzeń, warto się do tego przekonać.

Bez względu na to, czy mamy biznes lokalny, czy ogólnopolski, wszystkie działania mogą skupić się na marketingu internetowym. Pozyskiwanie klientów wyłącznie w obszarze Twojego miasta i miast ościennych? Zero problemu!

Pozyskiwanie klientów na obszarze całego kraju? Bez najmniejszego problemu!

To właśnie branding sprawia, że Pani, która robi Twoje rzęsy, jest uznanym i cenionym usługodawcą.

To właśnie branding sprawia, że restauracja, która jest najlepsza w Twoim regionie, wciąż ma nadmiar klientów, a Ty nie możesz doprosić się o wolny stolik.

To właśnie branding sprawia, że nie masz wolnych terminów do swojego fryzjera, przez najbliższy rok.

Budowanie marki wymaga cierpliwości, rozwoju i zrozumienia, że czasem w niektórych działaniach potrzebujemy pomocy.

 

„Osiągnęlibyśmy znacznie więcej, gdybyśmy nie uważali niektórych rzeczy za niemożliwe”

 

Rozwój firmy: Jak pozyskiwać nowych klientów?

Jeśli tu jesteś to z pewnością właśnie to pytanie, nurtuje Cię najbardziej.

Wyjdź do nich. Pokaż, że jesteś i masz do zaoferowania coś wartościowego. Zareklamuj się!

Nie bój się zmian, wdrażaj nowe możliwości i oferuj innowacyjne usługi.

Daj im wartościowy content, czyli treść, która jest jednocześnie interesująca i inspirująca!

Pokaż, że nie jesteś każdy i nie masz na imię wszyscy.

Nie rób dwóch małych kroków, zrób jeden duży. Odważ się, postaw na innowację.

Rozwijaj się.

→ Zadbaj o swoją stronę internetową.

Postaw na rozwój internetowy: newsletter, fanpage, blog, strona biznesowa, Linkedin.

Dbaj o social media. To w dzisiejszych czasach potęga biznesowa.

Znajdź w sobie coś, co Cię wyróżnia na tle konkurencji.

 

Biznes to Ty i tylko od Ciebie zależy, czy zostaniesz w miejscu, czy będziesz starał się robić wszystko, aby móc rozwinąć skrzydła. Potrzebujesz wsparcia w brandingu? Zawsze możesz do mnie napisać, chętnie pomogę Ci w rozwoju Twojej firmy. 

pozyskiwanie klienta


Jestem Karolina, pracuję jako content marketingowiec, współtworzę wiele portali internetowych, pomagam w rozwoju przedsiębiorców. Jestem ekspertem ds. rozwoju oraz motywacji. Współpracuję z firmami zarówno polskimi, jak i zagranicznymi. To właśnie biznes pokazał mi, że same umiejętności to nie wszystko. Trzeba jeszcze utrzymać się na powierzchni i czasami płynąć bez wioseł i koła ratunkowego. Sensem jest to, aby nie zapominać, dlaczego zaczęliśmy to wszystko robić.

 

 

Jedna odpowiedź

  1. […] Jak rozwinąć swój biznes i pozyskać nowych klientów? […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *