Jak pozyskać nowych klientów?

Jak pozyskać nowych klientów? To pytanie jest utrapieniem wielu przedsiębiorców. Pragniemy rozwoju, chcemy mnożyć swój dochód, ale napotykamy ścianę, którą nazywamy zastojem w firmie. Istnieje wiele metod oraz działań marketingowych, które pozwolą Ci pozyskać klienta, grunt to wytrwałość i konsekwencja w dążeniu do celu. Pamiętaj, że pozyskiwanie klienta to często proces długotrwały, jednak owocny, co z pewnością już wiesz. W dzisiejszym artykule podam Ci kilka prostych sposobów na to, aby ruszyć z miejsca i pozyskać nowego klienta.
Jak pozyskać nowych klientów? Rozwój przedsiębiorcy to rozwój firmy.
Prawda jest brutalna: nawet najlepszy produkt nie ma szans na zyskanie popularności, jeśli nikt o nim nie słyszał. Nie da się zawojować rynku, jeśli nawet nie wychodzimy ze swoimi zasobami w stronę klientów. Aby klient mógł docenić Twój produkt, czy usługę, musi najpierw ją poznać, a żeby ją poznać, musi ją zauważyć (Nie, 80 likeów na facebooku od rodziny, czy znajomych niestety nie wystarczy). Jak sprawić, aby klient zauważył naszą firmę?
✓ Stwórz profil swojego potencjalnego klienta (do jakich osób kierujesz swój produkt/usługę? Jaki jest przedział wiekowy? Jakie zainteresowania?)
✓ Stwórz stronę internetową Twojej firmy, a następnie zadbaj o jej pozycję w Google (Więcej o pozycjonowaniu strony internetowej pisałam tutaj: Jak samodzielnie i skutecznie pozycjonować stronę internetową?)
✓ Zaproponuj rabat/zniżkę na Twoją usługę za pomocą newslettera, kuponu lub kodu.
✓ Pozostań z klientami na bieżąco w social mediach.
✓ Postaw na case study.
✓ Rozwiń swojego bloga i opowiedz coś o swoim biznesie.
To tylko kilka z możliwości, jakie masz do tego, aby pozyskać nowego klienta. Pamiętaj, że każdy przedsiębiorca będzie miał swoją metodę pozyskiwania klientów, ponieważ ma indywidualnie dopasowaną ścieżkę kariery, a profil jego odbiorcy może się znacznie różnić od Twojego klienta.
Pozyskiwanie klienta: Branding, Branding i jeszcze raz Branding!
Branding to strategia marketingowa, polegająca na kreowaniu wizerunku, podkreśleniu zalet marki, usługi, czy produktu. Słowem: są to wszystkie działania, które sprawiają, że Twoja firma zaczyna być rozpoznawalna i dobrze kojarzona. Bez względu na to, czy mamy biznes lokalny, czy ogólnopolski, wszystkie działania mogą skupić się na marketingu internetowym. Internet jest bowiem narzędziem potężnym i ogromnym. Jest wirtualnym bilboardem dla przedsiębiorców, a branding to piękny nadruk i napis na tym bilboardzie.
Strategie marketingowe dla wielu klientów są czarną magią, a my marketingowcy kojarzą się z wróżkami, które w szklanej kuli sprawdzają, co należy zrobić. Mogę Cię zapewnić, że dobry marketingowiec wie, co zrobić i bynajmniej nie bierze tego ze szklanej kuli, a programów analitycznych, które mówią nam wszystko o kliencie. Strategie marketingowe dopasowane są zazwyczaj indywidualnie do profilu klienta podczas wstępnej konsultacji. Podczas wstępnych rozmów, które przeprowadzam z klientami, zazwyczaj pytam o to, kim są, jakie mają pasje, cele do osiągnięcia, a także oczekiwania względem mojej pracy. Rozmowa jest podstawową formą komunikacji w moim zawodzie, a bez jasno określonych informacji, nie rozpocznę i nie dopasuję działań marketingowych.
Czym jest branding? Przykłady brandingu.
Na branding składa się kilka elementów, które mają tworzyć spójną całość, a całością jest Twoja marka. Niektóre marki dorzucają do zakupów cukierka lub karteczkę z podziękowaniem za zakup i to właśnie jest branding. Czym jeszcze jest branding?
- Spójność marki (logo, strony internetowej, opakowań, newslettera),
- Sposób, w jaki rozmawiasz z klientami (nie tylko w formie spotkania, ale również słowa pisanego),
- Materiały, które dostarczasz na kanałach social media (Czy są wartościowe? Czy są interesujące?),
- Aplikacja, która ułatwia klientowi zakupy,
- Twoje podejście do klienta.
Branding to również wystrój Twojego salonu, dostęp klienta do kawy, czy herbaty (oczywiście bezpłatnie!), a także Twoja komunikacja niewerbalna, która wiele mówi o Tobie i Twoim biznesie. Cóż, branding jest szeroki i wysoki, dlatego indywidualne dopasowanie działań jest tutaj kluczową kwestią.
Jak pozyskać nowych klientów? Skutecznie!
Przedstawiłam Ci kilka form rozwoju Twojej firmy: kanały social media, blog, newsletter, branding. Ty decydujesz, którą formę wybierzesz i w którą stronę skierujesz swój produkt lub usługę. Pamiętaj jednak, że proces pozyskiwania klienta jest długotrwały i poza cierpliwością wymaga również pasji i zaangażowania.
Pamiętaj:
Wyjdź do klientów. Pokaż, że jesteś i masz do zaoferowania coś wartościowego. Zareklamuj się!
Nie bój się zmian, wdrażaj nowe możliwości i oferuj innowacyjne usługi.
Daj klientom wartościowy content, czyli treść, która jest jednocześnie interesująca i inspirująca!
Pokaż, że nie jesteś każdy i nie masz na imię wszyscy.
Nie rób dwóch małych kroków, zrób jeden duży. Odważ się, postaw na innowację.
Rozwijaj się.
Zadbaj o swoją stronę internetową.
Postaw na rozwój internetowy: newsletter, fanpage, blog, strona biznesowa, Linkedin.
Dbaj o social media. To w dzisiejszych czasach potęga biznesowa.
Znajdź w sobie coś, co Cię wyróżnia na tle konkurencji.
To również może Cię zainteresować: Nawyki oraz zasady ludzi sukcesu, które każdy przedsiębiorca powinien znać.
Jestem Karolina, pracuję jako content marketingowiec, współtworzę wiele portali internetowych, pomagam w rozwoju przedsiębiorców. Jestem ekspertem ds. rozwoju oraz motywacji. Współpracuję z firmami zarówno polskimi, jak i zagranicznymi. To właśnie biznes pokazał mi, że same umiejętności to nie wszystko. Trzeba jeszcze utrzymać się na powierzchni i czasami płynąć bez wioseł i koła ratunkowego. Sensem jest to, aby nie zapominać, dlaczego zaczęliśmy to wszystko robić.
2 komentarze
[…] Jak rozwinąć swój biznes i pozyskać nowych klientów? […]
[…] To również może Cię zainteresować: Jak pozyskać klienta? […]