Jak pozyskać nowych klientów?

Marketing treści, optymalizacja SEO, branding

Jak pozyskać nowych klientów?

Jak pozyskać nowych klientów

Jak pozyskać nowych klientów? To pytanie jest utrapieniem wielu przedsiębiorców. Pragniemy rozwoju, chcemy mnożyć swój dochód, ale napotykamy ścianę, którą nazywamy zastojem w firmie. Istnieje wiele metod oraz działań marketingowych, które pozwolą Ci pozyskać klienta, grunt to wytrwałość i konsekwencja w dążeniu do celu. Pamiętaj, że pozyskiwanie klienta to często proces długotrwały, jednak owocny, co z pewnością już wiesz. W dzisiejszym artykule podam Ci kilka prostych sposobów na to, aby ruszyć z miejsca i pozyskać nowego klienta. 

Jak pozyskać nowych klientów? Rozwój przedsiębiorcy to rozwój firmy.

Prawda jest brutalna: nawet najlepszy produkt nie ma szans na zyskanie popularności, jeśli nikt o nim nie słyszał. Nie da się zawojować rynku, jeśli nawet nie wychodzimy ze swoimi zasobami w stronę klientów. Aby klient mógł docenić Twój produkt, czy usługę, musi najpierw ją poznać, a żeby ją poznać, musi ją zauważyć (Nie, 80 likeów na facebooku od rodziny, czy znajomych niestety nie wystarczy). Jak sprawić, aby klient zauważył naszą firmę? 

✓ Stwórz profil swojego potencjalnego klienta (do jakich osób kierujesz swój produkt/usługę? Jaki jest przedział wiekowy? Jakie zainteresowania?)

✓ Stwórz stronę internetową Twojej firmy, a następnie zadbaj o jej pozycję w Google (Więcej o pozycjonowaniu strony internetowej pisałam tutaj: Jak samodzielnie i skutecznie pozycjonować stronę internetową?)

✓ Zaproponuj rabat/zniżkę na Twoją usługę za pomocą newslettera, kuponu lub kodu.

✓ Pozostań z klientami na bieżąco w social mediach. 

✓ Postaw na case study. 

✓ Rozwiń swojego bloga i opowiedz coś o swoim biznesie. 

To tylko kilka z możliwości, jakie masz do tego, aby pozyskać nowego klienta. Pamiętaj, że każdy przedsiębiorca będzie miał swoją metodę pozyskiwania klientów, ponieważ ma indywidualnie dopasowaną ścieżkę kariery, a profil jego odbiorcy może się znacznie różnić od Twojego klienta.

Pozyskiwanie klienta: Branding, Branding i jeszcze raz Branding!

Branding to strategia marketingowa, polegająca na kreowaniu wizerunku, podkreśleniu zalet marki, usługi, czy produktu. Słowem: są to wszystkie działania, które sprawiają, że Twoja firma zaczyna być rozpoznawalna i dobrze kojarzona.  Bez względu na to, czy mamy biznes lokalny, czy ogólnopolski, wszystkie działania mogą skupić się na marketingu internetowym. Internet jest bowiem narzędziem potężnym i ogromnym. Jest wirtualnym bilboardem dla przedsiębiorców, a branding to piękny nadruk i napis na tym bilboardzie.

Strategie marketingowe dla wielu klientów są czarną magią, a my marketingowcy kojarzą się z wróżkami, które w szklanej kuli sprawdzają, co należy zrobić. Mogę Cię zapewnić, że dobry marketingowiec wie, co zrobić i bynajmniej nie bierze tego ze szklanej kuli, a programów analitycznych, które mówią nam wszystko o kliencie. Strategie marketingowe dopasowane są zazwyczaj indywidualnie do profilu klienta podczas wstępnej konsultacji. Podczas wstępnych rozmów, które przeprowadzam z klientami, zazwyczaj pytam o to, kim są, jakie mają pasje, cele do osiągnięcia, a także oczekiwania względem mojej pracy. Rozmowa jest podstawową formą komunikacji w moim zawodzie, a bez jasno określonych informacji, nie rozpocznę i nie dopasuję działań marketingowych. 

Czym jest branding? Przykłady brandingu. 

Na branding składa się kilka elementów, które mają tworzyć spójną całość, a całością jest Twoja marka. Niektóre marki dorzucają do zakupów cukierka lub karteczkę z podziękowaniem za zakup i to właśnie jest branding. Czym jeszcze jest branding? 

  • Spójność marki (logo, strony internetowej, opakowań, newslettera), 
  • Sposób, w jaki rozmawiasz z klientami (nie tylko w formie spotkania, ale również słowa pisanego), 
  • Materiały, które dostarczasz na kanałach social media (Czy są wartościowe? Czy są interesujące?), 
  • Aplikacja, która ułatwia klientowi zakupy, 
  • Twoje podejście do klienta. 

Branding to również wystrój Twojego salonu, dostęp klienta do kawy, czy herbaty (oczywiście bezpłatnie!), a także Twoja komunikacja niewerbalna, która wiele mówi o Tobie i Twoim biznesie. Cóż, branding jest szeroki i wysoki, dlatego indywidualne dopasowanie działań jest tutaj kluczową kwestią.

Jak pozyskać nowych klientów? Skutecznie!

Przedstawiłam Ci kilka form rozwoju Twojej firmy: kanały social media, blog, newsletter, branding. Ty decydujesz, którą formę wybierzesz i w którą stronę skierujesz swój produkt lub usługę. Pamiętaj jednak, że proces pozyskiwania klienta jest długotrwały i poza cierpliwością wymaga również pasji i zaangażowania. 

Pamiętaj: 

Wyjdź do klientów. Pokaż, że jesteś i masz do zaoferowania coś wartościowego. Zareklamuj się!

Nie bój się zmian, wdrażaj nowe możliwości i oferuj innowacyjne usługi.

Daj klientom wartościowy content, czyli treść, która jest jednocześnie interesująca i inspirująca!

Pokaż, że nie jesteś każdy i nie masz na imię wszyscy.

Nie rób dwóch małych kroków, zrób jeden duży. Odważ się, postaw na innowację.

Rozwijaj się.

Zadbaj o swoją stronę internetową.

Postaw na rozwój internetowy: newsletter, fanpage, blog, strona biznesowa, Linkedin.

Dbaj o social media. To w dzisiejszych czasach potęga biznesowa.

Znajdź w sobie coś, co Cię wyróżnia na tle konkurencji.

 

Jak pozyskać klientów

To również może Cię zainteresować: Nawyki oraz zasady ludzi sukcesu, które każdy przedsiębiorca powinien znać. 


Jestem Karolina, pracuję jako content marketingowiec, współtworzę wiele portali internetowych, pomagam w rozwoju przedsiębiorców. Jestem ekspertem ds. rozwoju oraz motywacji. Współpracuję z firmami zarówno polskimi, jak i zagranicznymi. To właśnie biznes pokazał mi, że same umiejętności to nie wszystko. Trzeba jeszcze utrzymać się na powierzchni i czasami płynąć bez wioseł i koła ratunkowego. Sensem jest to, aby nie zapominać, dlaczego zaczęliśmy to wszystko robić.

 

 

2 komentarze

  1. […] Jak rozwinąć swój biznes i pozyskać nowych klientów? […]

  2. […] To również może Cię zainteresować: Jak pozyskać klienta? […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *