Content marketing dla firm

Marketing treści, optymalizacja SEO, branding

Content marketing dla firm

Content marketing dla firm to świetna opcja dla tych, którzy chcą rozwinąć swój biznes i wypłynąć na szerokie wody. Jeśli jeszcze nie wiesz, co dokładnie oznacza content marketing to zapraszam, chętnie przeprowadzę Cię przez tę strategię marketingową. 

Czym jest content marketing dla firm ?

Przede wszystkim pamiętajmy, że marketing nie jest koniecznością, a wyborem. W naszych rękach leży podjęcie decyzji dotyczącej tego, czy chcemy się rozwijać, czy jednak wolimy pozostać tam, gdzie aktualnie jesteśmy. Mimo wszystko, pokażę Ci, do czego potrzebne są strategie marketingowe:

Kojarzysz małego głoda firmy Danio? Świeżaki z Biedronki? Albo serce i rozum sieci Orange? A może czekasz, jak miliony innych osób, na najnowszy wzruszający, świąteczny spot Allegro? Cóż, to są właśnie strategia marketingowe.

Strategie marketingowe są po to, aby Twoja firma budziła pozytywne skojarzenia, które idą w parze z profesjonalizmem oraz jakością wykonywanych przez Ciebie usług. Content marketing  to gałąź marketingu zajmująca się marketingiem treści, który pozwala klientom poznać Cię za pomocą słów. W praktyce oznacza to, że za pomocą wartościowych oraz profesjonalnych treści, przekonujesz do siebie potencjalnego klienta.

Jak dopasować marketing do Twoich klientów?

→ Przede wszystkim musisz tych klientów poznać, poobserwować, zobaczyć, czego od Ciebie oczekują. Zbadaj grupę odbiorców.

→ Analizuj zachowanie odbiorców w mediach społecznościowych,

→ Wyjdź do nich i pokaż się z ludzkiej, a nie tylko biznesowej strony.

→ Utrzymuj z nimi kontakt, dzięki prowadzeniu kanałów w social media,

→ Regularnie wrzucaj treści na swoją stronę internetową, 

→ Bądź prawdziwy.

Czy każda firma potrzebuje content marketingu?

Jeśli prowadzisz biznes lokalny i wychodzisz z założenia, że nonsensem jest fakt, że ktoś z drugiego końca polski ma do Ciebie przyjeżdżać, aby skorzystać z Twoich usług, to jest to Twoja decyzja i Twój świadomy wybór. Jeśli prowadzisz mały sklepik z ubraniami i uważasz, że nie potrzebujesz więcej klientów – ta decyzja jest OK! Znam jednak wiele osób, które przyjeżdża nawet zza granicy do usługodawcy, który jest najlepszy na Śląsku. Sama również wybieram lekarzy, czy usługodawców, którzy cieszą się świetną opinią i nie patrzę na kilometry, które pokonuję.

Biznes lokalny wcale jednak nie oznacza, że nie trzeba poszerzać świadomości Twojej marki. To, że pracujesz w Bytomiu, Zabrzu, czy Chorzowie, wcale nie oznacza, że z Twoich usług nie skorzysta ktoś z Berlina.

Pani prowadząca warzywniak, czy lokal z obwarzankami faktycznie, marketingu nie potrzebuje, a jednak ostatnio w sieci zrobiła się burza, która pomogła w pandemii lokalnym piekarniom, szewcom i zegarmistrzom, którzy borykali się z zastojem klientów.

Prawda jest taka, że biznes nigdy nie jest stały. Pieniądze też nie są stałe. To, że dziś świetnie prosperujemy i spoglądamy z zadowoleniem na stan konta, nie oznacza, że za miesiąc nie będziemy potrzebowali pomocy, bo sytuacja w naszej firmie ulegnie pogorszeniu. W biznesie skutecznie pokazała to pandemia, której nikt się nie spodziewał. Świetnie prosperujące restauracje, kawiarnie, czy bary szybkiej obsługi zmuszone były do zamknięcia lokali. Co sprytniejsi poszli w szereg działań marketingowych i cieszą się biznesem po dziś dzień.

Content marketing to strategia marketingowa, która polega na budowaniu relacji z klientem. Dzięki temu firma kojarzona jest pozytywniej, a odbiorcy chętnie wracają do treści, które usługodawca zamieszcza na swojej stronie. 

Jakie korzyści daje content marketing dla firm? 

→ Wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej firmy,

→ Zwiększy grono potencjalnych klientów,

→ Pozwoli dotrzeć Twojej firmie do szerszego grona odbiorców,

→ Zwiększy świadomości Twojej marki,

→ Zwiększy rozpoznawalność oferowanych przez Twoją firmę usług oraz produktów.

Pamiętaj jedno, biznes to klient, a marketing skupiony jest zawsze na kliencie.

 

content marketing dla firm

 

 

 

Jedna odpowiedź

  1. […] Czy każda firma potrzebuje marketingu? Po co i dla kogo jest marketing? […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *