Rozwój firmy: Jak rozwijać firmę ?

Marketing treści, optymalizacja SEO, branding

Rozwój firmy: Jak rozwijać firmę ?

Rozwój firmy: Jak rozwijać firmę? Jak sprawić, że nasz biznes stanie się zauważalny i doceniony? Wielu osobom wydaje się, że z momentem wpisu do CEiDG oraz nadaniem numeru NIP i REGON, wynajęciem lokalu oraz zakupem niezbędnego sprzętu, wszystko będzie już działało samo, a klientów nie będzie, gdzie upchać w kalendarz.

Rozwój firmy, a marketing Byrona Sharpa.

Kim jest Byron Sharp? To profesor marketingu, który wywołał rewolucję na rynku, podważając wiele teorii marketingowych, które obowiązywały w biznesie. Autor bestsellerowej książki „How Brands Grow?”. Jego zasady dla wielu wydawały się niedorzeczne, jednak w praktyce okazują się wyjątkowo skuteczne.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który aktualnie zadaje sobie pytanie: ‘Co dalej? Jak rozwijać firmę? Jak nie zamknąć działalności?’, być może to właśnie marketing Byrona Sharpa, troszkę rozjaśni Ci drogę do sukcesu.

Rozwój firmy: 5 zasad marketingowych, które warto znać.

1. Nigdy nie przestawaj nadawać.

Komunikacja marketingowa to podstawa każdej świadomej branży. Możesz wybrać dowolny sposób komunikacji (dobrze by było, gdybyś zdecydował się na kilka), ale pozostań temu wierny. Utrzymuj kontakt z odbiorcami, dostarczaj im potrzebne materiały, a także wychodź naprzeciw ich oczekiwaniom.

2. Bądź łatwo dostępny do kupienia.

Bez względu na to, czy działasz w usługach, czy handlu, najważniejsze jest, aby Twój produkt był bezproblemowy do kupienia.

Handel:

Jeśli zajmujesz się sprzedażą ozdób, które robisz własnoręcznie, warto zastanowić się, czy strona internetowa + sklep internetowy nie będą najlepszym rozwiązaniem?

Strona pozwoli Ci dokładnie opisać produkt, jego produkcję, użyte materiały oraz cechy, które posiada. Sklep pozwoli klientowi od razu wybrać to, co najbardziej przykuło jego uwagę.

Nie kategoryzuj odbiorców według swoich wytycznych. Pamiętaj, że jedni szukają produktów idealnych dla wegan, inni będą szukać produktów jedynie ładnych wizualnie. Każdy klient ma inne potrzeby, które kierują nim, przy wyborze produktów. Postaraj się, aby Twój towar był jak najlepiej opisany. Jeśli, mimo to CI się nie uda, patrz punkt pierwszy: Never go off air! Pozwól klientom zadać Ci pytanie, bądź dla nich dostępny.

Usługi:

W przypadku usług zasada jest taka sama. Może wydawać Ci się to niedorzeczne, jednak klienci mają sto pytań odnośnie stylizacji paznokci, przedłużania rzęs, powiększania ust, czy farbowania włosów. Przy wyborze usługodawcy chcemy być pewni, że dokonujemy najlepszego wyboru.

Postaraj się dokładnie opowiedzieć o tym, w jaki sposób pracujesz, na czym pracujesz i kim jesteś. Świetnym udogodnieniem będą również zapisy on-line. I pamiętaj: Never go off air!

3. Zostań zauważony.

Klienci niestety rzadko decydują się na produkt/usługę, o której nikt nie słyszał. Nie świadczy to o tym, że jest zła. Jest po prostu niezauważona. Możesz robić najlepsze rzęsy w regionie, ale co z tego, jeśli nikt o tym nie wie, poza Twoimi koleżankami?

Możesz być najlepszym mechanikiem, który specjalizuje się w silnikach. Niestety, klient do Ciebie nie trafi, ponieważ nie dajesz mu do tego możliwości.

Ta zasada sprawdza się w przypadku social mediów. Im częściej przewija nam się dany profil (który nawet może nas irytować częstotliwością), tym większe prawdopodobieństwo, że klient go zapamięta. Nasz mózg ma zdolność do filtrowania informacji, ale również zapamiętywania. Dziś, jutro i za miesiąc nie potrzebujesz kremów na odparzenia skóry dziecka. Ale przypomnisz sobie za pół roku, że była taka irytująca firma, która była najlepsza, bo ciągle konsumenci udostępniali oraz komentowali jej produkty w socialach. Zadziała. Zadziała dokładnie tak, jak przewiduje Byron Sharp.

4. Odświeżaj i buduj.

Kiedy zaczynałam raczkować w marketingu nie rozumiałam, dlaczego muszę komuś przypominać, po co jest endokrynolog, dlaczego warto kupować zdrową żywność i po co mam tłumaczyć, do czego służy elewacja budynku. Nonsens! Jeśli tego szukasz to przecież doskonale wiesz, do czego służy i jakie powinno mieć cechy.

Otóż nie:

Head&Shoulders ciągle przypomina, że jest odpowiedni dla łupieżu.

Danio wciąż przypomina, że jest dobry na głoda.

Coca-cola wciąż orzeźwia.

Braun wciąż mówi o tym, że idealnie usuwa zarost.

Teoretycznie wiemy, jakie zadanie mają powyższe marki, prawda? A jednak mimo stabilnej pozycji wciąż odświeżają i budują.

5. Bądź konsekwentny, ale świeży!

Często spotykam się z informacjami: „Wykupuję reklamy!”, no i gratuluję, ale czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że mamy XXI wiek i możliwość blokowania reklam? Użytkownicy nie chcą treści, które nic nie wnoszą w ich życie. Użytkownicy chcą contentu, który coś im uświadamia/czegoś ich uczy/ w czymś im pomaga.

Może to być odpowiedź na ich pytanie, może być to forma poradnikowa, z której coś są w stanie wynieść i zapamiętać, a może być to storytelling, który dopasujesz do aktualnego produktu.

Konsekwentnie bądź z odbiorcami w stałej komunikacji, ale zaskakuj ich nowościami, które docenią.

Rozwój firmy: Co źle wpływa na Twoją firmę? Najczęstsze błędy marketingowe.

Niestety najczęstszym błędem, który można zaobserwować, są działania marketingowe, które podtrzymujemy do wzrostu widoczności/sprzedaży, a później rezygnujemy. Niestety takie zachowanie sprawia, że pozycja firmy gwałtownie spadnie w dół.

Algorytmy, które obserwują marketingowcy, są zmienne. Co to oznacza?

Jako marketingowiec w tym miesiącu widzę, że świetnie wybijesz się pod hasłem „A”, niestety za miesiąc możesz być tam na niskiej pozycji, ale świetnie będziesz rankować na hasło „B”.

Sęk w tym, że, jeśli masz długoterminową współpracę z marketingowcem, on będzie dbał o to, aby dopasować hasło do pozycji, bądź walczyć o stałą pozycję pod ważnym dla Ciebie hasłem. Jeśli jednak, po miesiącu sukcesu na haśle „A”, zrezygnujesz, bo „po co wydawać pieniądze dalej na marketing, jak już jest dobrze”, niestety możesz się rozczarować.

rozwój firmy

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *