Pozycjonowanie stron internetowych: Jak skutecznie pozycjonować stronę?

Marketing treści, optymalizacja SEO, branding

Pozycjonowanie stron internetowych: Jak skutecznie pozycjonować stronę?

pozycjonowanie stron śląsk

Pozycjonowanie stron internetowych. Śląsk. Katowice. Bytom. Zabrze. Gliwice.

Celem pozycjonowania stron internetowych jest uzyskanie wyższych wyników w wyszukiwarce. Dzięki pozycjonowaniu stron nie tylko rozwijamy swój biznes, ale również poszerzamy grono potencjalnych klientów. Zajmuję się pozycjonowaniem stron internetowych na Śląsku, gdzie znajdziesz siedzibę mojej firmy. Przemycam również swoją wiedzę marketingową również tutaj, aby każdy klient mógł zapoznać się z moją pracą. Czego dowiesz się z tego artykułu? 

✓ Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe,

✓ Jaki jest koszt pozycjonowania strony internetowej,

✓ Jak wygląda pozycjonowanie strony internetowej samemu, 

✓ Jakie są ceny pozycjonowania? 

Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe?

Wiele osób napotyka termin ‘pozycjonowanie stron www’, ale tak do końca nie wie, czemu to pozycjonowanie właściwie służy. Pokrótce postaram się wytłumaczyć, dlaczego pozycjonowanie stron jest tak istotne i korzysta z niego coraz więcej firm. Wyszukiwarka Google jest obecnie najpotężniejszym źródłem reklamy internetowej, każdego dnia odwiedza ją ok. 20 milionów internautów. Ci internauci to Twoi potencjalni klienci, którzy mogą kupić Twój produkt, jednak żeby go odkryli, potrzebujesz trafić ze swoją witryną na pierwsze strony wyszukiwania w Google. Jak trafić na pierwsze strony Google? Masz 2 sposoby: 

✓ AdWords, czyli płatne kampanie reklamowe Google.

✓ Pozycjonowanie SEO, które możemy wykonać samodzielnie lub zlecić firmie zewnętrznej. 

Jaka jest różnica między AdWords, a SEO? 

AdWords to reklamy Google, które pojawiają się nam na pierwszych miejscach z oznaczeniem “reklama”. AdWords daje możliwość uruchomienia kampanii reklamowej każdemu użytkownikowi, który uiści należną kwotę. Koszt kampanii AdWords zależy od hasła, na które chcemy uzyskać wyższą pozycję. Dlatego: hasło Sprzedaż firan, może nas kosztować 800 zł miesięcznie, a już hasło “dobry mechanik Katowice” może wynosić trzy razy więcej. Zaletą AdWords są często niskie koszty (bywa, że za reklamę zapłacimy kilka złotych miesięcznie), a wadą najczęściej jest fakt, że użytkownicy pomijają wyniki z dopiskiem “reklama”. 

Pozycjonowanie SEO to strategia marketingowa, która polega na uzyskaniu wysokich wyników organicznych. Co ważne: efekty SEO są trwałe, jeśli umiejętnie wypracujesz i wypozycjonujesz sobie pozycję w Google. Dla przykładu: jesteś mechanikiem z Katowic i chcesz trafić do większego grona odbiorców. Wykupujesz więc AdWords za 2000 zł miesięcznie. Świetnie utrzymujesz swoją pozycję, jednak z dniem końca kampanii, Twoja strona internetowa znajduje się gdzieś na 29 stronie Google. Słabo, prawda? 

W przypadku pozycjonowania stron internetowych za pomocą SEO budujesz sobie content składający się z słów kluczowych, które opisują Twoją firmę. Sukcesywna praca (np. przez pół roku) może dać Ci miejsce w TOP 5 wyników Google, przez najbliższe kilka lat. Brzmi super, prawda? 

Wciąż nie masz strony internetowej i zastanawiasz się, czy warto ją założyć? O tym dlaczego warto prowadzić stronę internetową, przeczytasz tutaj: KLIK

Pozycjonowanie stron internetowych za pomocą treści. Śląsk.

Nazywam się Karolina i na co dzień zajmuję się content marketingiem, który wpływa na zwiększoną widoczność stron internetowych w wyszukiwarkach. Pozycjonowaniem stron internetowych zajmuję się na Śląsku, jednak współpracuję z klientami również w systemie zdalnym. Pewnie zastanawiasz się, jak za pomocą treści można pozycjonować stronę internetową? Pokrótce przedstawiłam to w akapicie wyżej. Pozycjonowanie SEO to właśnie pozycjonowanie strony za pomocą treści. Aby osiągnąć satysfakcjonujący Cię wynik, potrzebujesz:

✔ Słów kluczowych, na których skupia się Twoja działalność.

✔ Poznać grono odbiorców, a także zrozumieć ich potrzeby. Bez tego, ani rusz.

✔ Treści, które są kwestią kluczową w przypadku pozycjonowania. 

Jak samemu pozycjonować stronę internetową?

Jeśli pragniesz pozycjonować swoją stronę www na własną rękę, potrzebujesz:

✔ wiedzy z zakresu SEO oraz podstaw algorytmów Google,

✔ umiejętności technicznych (optymalizacja witryny), 

✔ Słów kluczowych idealnie dopasowanych do Twojej branży,

✔ Znajomości rynku i konkurencji. 

Pozycjonowanie stron to proces długotrwały, który wymaga cierpliwości, wiedzy, umiejętności, ale przede wszystkim czasu i zaangażowania z Twojej strony. 

Zaletą pozycjonowania strony samemu jest z pewnością koszt, który wyniesie równe 0 zł. Minusem może być fakt, że SEO nie zawsze jest tak proste, jakby mogło się wydać, a Google uwielbia dorzucać “kary” w postaci braku widoczności Twojej witryny.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Koszt pozycjonowania strony internetowej zależny jest od wielu czynników:

  • Czy korzystamy z agencji, czy tzw. freelancerów ?
  • Jakie strategie marketingowe chcemy wybrać dla swojej firmy?
  • Jaki jest obszar pozycjonowania, który Cię interesuje? Pozycjonowanie lokalne? Regionalne? Ogólnopolskie?
  • Jakie wyniki i w jakim czasie chcesz osiągnąć?

Na rynku znajdziemy obecnie wiele firm, które oferują pozycjonowanie stron internetowych, warto jednak przed podjęciem współpracy, zobaczyć doświadczenie firmy, a także w miarę możliwości przeanalizować wyniki, które dana firma osiągnęła.

Warto pamiętać, że w przypadku biznesu lokalnego koszt pozycjonowania może wynosić dużo mniej, aniżeli w przypadku pozycjonowania na skalę krajową. Ceny wahają się między 1500, a nawet 10 tysięcy miesięcznie. Wszystko zależy jednak od tego, jaki prowadzimy biznes, co oferujemy i kogo wybierzemy do współpracy. Czy jest możliwość taniego pozycjonowania strony? Oczywiście! Pozycjonowanie SEO jest elastyczne i może być dopasowane do potrzeb klienta w sposób finansowo satysfakcjonujący, jednak efekty również będą później, aniżeli byśmy tego oczekiwali. W przypadku osób zajmujących się pozycjonowaniem zazwyczaj w kilka sekund już wiemy, jaki nakład pracy jest potrzebny przy Twoim budżecie, abyś znalazł się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Czy warto pozycjonować stronę internetową?

Wysokie pozycje w wyszukiwarce pozwalają dotrzeć do większego grona odbiorców, zwiększyć świadomość Twojej marki wśród klientów, a także pozytywnie wpływają na wizerunek Twojej firmy. Klienci dziś cenią sobie swój czas, dlatego tak chętnie dokonują zakupów przez internet. Dziś wybieramy butiki, które mają transmisje na social mediach, a o wyborze fryzjera, czy kosmetyczki decydujemy za pomocą efektów ich pracy, które widzimy na ich stronach internetowych. Podjęcie tych decyzji umożliwia nam internet i to w kilka chwil! Jak więc myślisz, czy warto zadbać o swoją stronę internetową i wizerunek Twojej firmy w sieci? 

Z pewnością sam/sama wybierasz te firmy, które w Google najszybciej odpowiadają na Twoje pytanie, które zadajesz w okienku z lupką. 

 

Pozycjonowanie stron internetowych na Śląsku

pozycjonowanie stron śląsk

 

KMCM to firma prowadzona przez kobietę, która kilka lat swojego życia poświęciła na rozwiązywanie zagadek marketingu, a także zrozumieniu zawiłości algorytmów Google. Zaangażowanie, upór, wiedza oraz umiejętności pozwoliły mi otworzyć własną działalność, która wspiera inne przedsiębiorstwa w ich rozwoju. Obecnie współpracuję z wieloma portalami, blogami, a także firmami, które pragną być wyżej i stale się rozwijać. Zapewniam nie tylko zadowalające wyniki w wyszukiwarce, ale również treści, które spotykają się z pozytywnym odbiorem wśród klientów. Interesuje Cię pozycjonowanie strony internetowej na Śląsku? A może chcesz pozycjonować swoją stronę w innym regionie? Poniżej znajdziesz formularz, który ułatwi Ci ze mną kontakt.

 

 

 

8 komentarzy

  1. […] Prowadzenie strony internetowej jest obecnie zlecane profesjonalistom, którzy pozycjonują je na wysokie wyniki w wyszukiwarkach. Po co pozycjonujemy strony? O tym, przeczytasz tutaj: KLIK […]

  2. […] Pozycjonowanie stron internetowych: Co warto wiedzieć? […]

  3. […] Pozycjonowanie stron internetowych: Co warto wiedzieć? […]

  4. Zuzanna pisze:

    Akurat Pani Karolina doskonale wie, o czym mówi. Przy moim niskim budżecie, gdzie większość agencji dyktowało kosmiczne ceny, Pani Karolina wyjaśniła, że owszem możemy wejść na wysokie wyniki w Google, nawet przy moim małym budżecie, ale będę musiała uzbroić się w cierpliwość. Prowadzę lokalny biznes i nie stać mnie na drogie kampanie. Dziękuję jeszcze raz i zawsze będę polecać!

  5. Katarzyna pisze:

    I ja zgadzam się z Panią powyżej. Pani Karolina to profesjonalistka w każdym calu. Doskonale wie co robi i widać, że robi to z pasji, a nie przymusu. Idealnie dopasowana treść, którą przyjemnie się czyta, zadowoleni klienci, a i współpraca, która miała być na chwilę i trwa już drugi rok, bo ciągle chcę więcej i więcej. Również dziękuję ja i mój gabinecik, który uratował się przed zamknięciem w trakcie pandemii, dzięki marketingowi Pani Karoliny!!! Dziękuję!

  6. Dominika pisze:

    Dzięki wskazwkom Pani Karoliny i perfekcyjnemu prowadzeniu strony moja pozycja w wyszukiwarce wybiła się na 1 stronę!

    Artykuły pisane na bloga, zawierające słowa kluczowe bardzo pomogły w pozycjonowaniu strony. Teksty są łatwe w czytaniu, zawierają treści które interesują klienta oraz pracują na siebie! Czego chcieć więcej .?:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *